12 January, 2011

Trabant 601 - (1963) - DeAgostini/IST Models

        Trabant este un automobil produs in fosta Germanie de Est (DDR) la uzina VEB Sachsenring Automobilwerke din Zwickau. Este cel mai comun autoturism produs in DDR, produs in peste 3 milioane de exemplare si exportat in tarile comuniste, dar si in afara lor. Cu performantele sale medii, cu motorul in 2 timpi care scoate mult fum, caroseria din "carton" si aspectul lui amuzant, a fost iubit, urat si subiectul multor bancuri. Cu toate astea, lista de asteptare era de pana la 15 ani, iar cei care apucau unul se considerau norocosi si il pastrau cu grija. A fost prima masina care era mai scumpa la mana a doua decat noua.
Numele sau "Trabant" inseamna "satelit", si a fost ales in 1957, anul lansarii primului satelit artificial, Sputnik.
        Trabant 601 este al doilea model, intrat in productie in anul 1963, fara mari diferente fata de primul, cu exceptia designului.

        Macheta, este produsa de IST Models pt DeAgostini. Mi se pare cea mai reusita reproducere a acestei masini la 1:43, in comparatie cu ce am mai vazut. Este bine realizat, fara erori. Chiar m-a surprins placut stergatoarele, fin reprezentatate. Decalurile sunt bine aplicate si lizibile. Interiorul si stopurile in stilul DeAgostini, monocolor.


Trabant 601 - (1963) - DeAgostini/IST Models

        Trabant is a vehicle that was produced in the former East Germany (DDR) at the VEB Sachsenring Automobilwerke factory in Zwickau. It is the most common car made in DDR, produced in over 3 millions pieces, and exported in all the Communist Block, and even outside. With his average performance, 2 stroke, smoky engine, "cardboard" body, and its funny looking, it was loved, hated and subject of many jokes. Even so, the waiting list for getting a Trabant was up to 15 years long, and the ones who got one were very caring with it. It was the first car which was cheaper to buy it new, that second hand. Its name, "Trabant" means "satellite" and it was given in 1957, the year of the first artificial satellite, Sputnik.
        Trabant 601 was the second model, entered in production in 1963, not very different from the first one, except the design.

       The scale model, is produced by IST Models for DeAgostini. It looks very good when compared with the same model from other producers. It is well made without errors. I was pleasantly surprised by the wipers, very fine made. The decals are clear and readable. The interior and the backlights are DeAgostini style, monocolored.






8 comments:

  1. salut,
    ai cumva de vanzare Trabant 601?

    ReplyDelete
  2. Azi am luat-o.. Si ajuns acum acasa, constat cu stupoare ca nu are geamuri la portiere. Am intrat de curand pe post-ul acesta si am vazut pozele dar uitasem acest aspect.. Am zis ca o fi greseala din fabricatie.. Apoi m-am gandit ca nu are cum, e cam aiurea sa le omita chiar pe amandoua.. Totusi, ce i-a facut pe fabricanti sa o modeleze fara geamuri? Una peste alta, macheta arata super, dar m-am uitat la 8-9 inainte de a alege una.. Si nici asta nu e perfecta dar.. .. Principalul motiv pentru care am stat sa aleg este culoarea - la un crem deschis se observa si cea mai mica zgarietura.. Asa ca am cautat una cat mai lipsita de probleme.. Am vazut una la care stopurile se "prelungeau" pana pe capacul de portbagaj.. Iar alta avea capacele rotilor din spate spoite cu negru.. Eroare de vopsit..
    Scuze, m-am cam intins.. Am sa imi fac de lucru si o sa ma opresc pe miniauto.ro la sectiunea "masini de legenda", am citit toata ziua post-ul acela.
    Totusi am sa revin, poate ma lamuresti de ce nu are macheta geamuri! :))

    ReplyDelete
  3. Exemplarul meu prezentat aici este cel din Ungaria.
    Nu sunt sigur dar am observat tendinta asta "fara geamuri" la machetele de productie veche. Trabantul este o machete veche ca si matrita. Poate de asta. Personal imi plac machetele fara geamuri pt ca se vede mai bine interiorul. Si nici nu e o greseala. Poti zice ca sunt coborate. :)

    ReplyDelete
  4. Salut Piniuli, as vrea sa te intreb daca se poate comanda prin posta sau prin curier trabantul din Ungaria, si la ce pret (daca e posibil).

    ReplyDelete
  5. Cum era pe topicul ala.. "Si ziceam ca eu coboram geamurile.. Si ziceam ca batea vantul.." :))

    ReplyDelete
  6. @catalin
    Da-mi un mail la pincarmaker@yahoo.com , sa-ti zic

    ReplyDelete
  7. eu nu am mai gasit la magazinele de ziare ,trabantul...cum il pot comanda dupa internet?

    ReplyDelete
  8. as vrea sa cumpar si eu macheta trabantului , ma poate ajuta cineva ?

    ReplyDelete