28 May, 2011

Tatra 603 (1968) - DeAgostini/IST Models

      Tatra 603 a fost o limuzina de lux produsa in Cehoslovacia de catre compania Tatra. A facut parte dintr-o serie de limuzine produse de Tatra, serie care a pornit cu Tatra 77. In Cehoslovacia comunista, doar elita partidului si conducatorii marilor uzine aveau acces la o astfel de limuzina. Masina prezentata a facut parte dintr-o serie de 3 modele usor diferite a caror proiectare a inceput, in secret, in 1952. Dupa mai multe teste in tunelul aerodinamic s-a ales o forma finala a caroseriei, cu un design foarte avantgardist pentru acea perioada. Exista oarecare ambiguitati in ceea ce priveste anii de productie ai modelelor precum si diferitele modele, mai ales datorita faptului ca la un moment dat mai multe masini au fost intoarse in uzina si modificate, inclusiv la partea de design.

       Macheta reproduce unul din modelele cu 4 faruri. Realizarea este in stilul machetelor de revista, mai multe accesorii optionale pe masina reala, lipsind. Printre acestea ar fi farurile de ceata, oglinzile, ornamente la roti. Vopseaua este frumos aplicata, foarte sensibila. Aerisirile laterale sunt realizate individual. Siglele si decalurile sunt ireprosabile si la aceasta macheta.


Tatra 603 (1968) - DeAgostini/IST Models


      Tatra 603 was a luxury limousine produced in Czechoslovakia by the Tatra company. It was a part of a series of limo produced by Tatra, starting with Tatra 77. In the communist period, only the government elite and factories managers had access to such a car. This model was one of the 3 slightly different versions, whose designing started in 1952. After many tests in the wind tunnel, an aerodynamic shape was chosen, having a very futuristic design for that period.

       The scale model replicates on of the models featuring 4 headlights. The model is made in the press models style, with some optional components ( mirrors, fog lights) missing. The decals and badges are perfect for this model.





 

25 May, 2011

DeAgostini Updates

Cei de la DeAgostini Polonia si Ungaria au actualizat listele cu modelele urmatoare. Se intrevad modele interesante. Aro 240 pt cei care nu-l au inca, si care pare a fi un model imbunatatit, cu sigle puse corect, sau Nysa, care va aparea acum si in varianta de strada. O alta noutate este VW 1200, care dupa unele surse s-ar fi asamblat si prin Europa de Est. In Iugoslavia, parca.

Polonia: 





Ungaria: 



21 May, 2011

Wartburg 311 Camping (1958) - DeAgostini/IST Models

  Wartburg 311 Camping este varianta break/estate a masinii prezentata pe larg aici . Wartburg Camping a fost dezvoltat la aproximativ 2 ani dupa sedan.

Este cea de-a 3-a macheta Wartburg 311 din colectie. Mai lipseste una pt a avea colectia completa, din ce s-a produs la DeAgostini. Realizarea este asemanatoare cu celelalte doua. Este de laudat faptul ca au ales sa faca varianta cu ornamente albe, fara a merge pe o varianta simpla, poate mai ieftin de produs. Spatele este bine realizat, dar plasticul transparent ce tine loc de luneta este cam deplasat de la locul lui.

Wartburg 311 Camping (1958) - DeAgostini/IST Models

   Wartburg 311 Camping is the estate version of the DDR car widely described here . It was developed approx. 2 years later after the sedan.

   It's the third scale model of Wartburg 311 in my collection. One more to go and I have all of them. The quality is similar with the others. I like very much that they choosed to do the model in 2 colors instead of one. The rear part is well made, but a piece of plastic which stands for the window is a little misplaced.